Głównym argumentem jest chęć utrzymania wysokich nagród finansowych dla wszystkich uczestników Citroën Racing Trophy Polska, które będą wynosić odpowiednio 16000, 12000, 8000, 4000 i 2000 PLN za miejsca od pierwszego do piątego. Na koniec sezonu pierwsze trzy załogi otrzymają bony na części w butiku Citroën Racing o wartości 24000, 16000 i 8000 PLN. Podstawowe założenia programu również nie ulegną zmianie i nadal będzie to cykl otwarty dla uczestników z całej Europy.
Dzięki nowemu modelowi DS3 R3 bardziej doświadczeni uczestnicy mają szansę rozwoju w kierunku mocniejszych klas i samochodów, dzięki którym będą mogli walczyć o wyższe lokaty w klasyfikacji generalnej. W związku z dość wczesnym rozpoczęciem sezonu rajdowego, kalendarz Citroën Racing Trophy Polska nie będzie obejmował pierwszej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski - Rajdu Lotos Baltic Cup. Walka rozegra się na trasach pozostałych sześciu rund RSMP, przy czym do klasyfikacji będzie zaliczanych pięć najlepszych rezultatów.