Polska Liga Esportowa oficjanym organizatorem rozgrywek Valorant w 20 krajach!

Polska Liga Esportowa / Polska Liga Esportowa / PLE.GG Valorant Regional Circuit
Polska Liga Esportowa / Polska Liga Esportowa / PLE.GG Valorant Regional Circuit

Spółka wygrała właśnie przetarg na organizację oficjalnych, globalnych rozgrywek VALORANT Regional Circuit w Europie Środkowo-Wschodniej i będzie ich wyłącznym operatorem przez najbliższe 3 lata.

W tym artykule dowiesz się o:

Polska Liga Esportowa S.A. to czołowy organizator rozgrywek esportowych w Polsce. po re-launchu w 2020 roku marka zaskakuje innowacjami i stawia na profesjonalizację polskiej sceny esportowej.

KIERUNEK: EUROPA

PLE wytycza sobie kolejne cele, jakie chce osiągać w świecie VALORANT. Po zaznaczeniu międzynarodowych aspiracji, które wybrzmiały w trakcie walki w dwóch sezonach PLE.GG: VALORANT Nations Circuit - ligi zrzeszającej najlepsze drużyny z Polski, Czech czy krajów bałkańskich - przyszedł czas na kolejne wyzwanie. PLE będzie wyłącznym operatorem, wybranym przez studio Riot Games do przeprowadzania i zarządzania rozgrywkami we wszystkich 20 krajach, należących do VALORANT Rregional Circuit. Kraje te zostaną rozlokowane w czterech klastrach, uwzględniających położenie geograficzne.

NIEZWYKLE ISTOTNY CEL

Po niedawnym sukcesie polskich graczy - zwycięstwie grających w barwach Ascend zeek’a i starxo na Mistrzostwach Świata - możliwość stworzenia środowiska wspierającego rozwój kolejnej fali graczy w Polsce i Europie jest nobilitacją i bardzo istotną misją do spełnienia. Jednym z głównych celów VRC jest stworzenie gruntu do rozwoju dla przyszłych gwiazd międzynarodowej sceny. Kandydatów natomiast, w tej zyskującej na popularności z dnia na dzień grze z pewnością nie zabraknie.

W VRC MIEJSCE ZNAJDZIE KAŻDY

VALORANT Regional Circuit to międzynarodowa struktura rozgrywek, która stanie się bazą do kreowania przyszłych gwiazd międzynarodowego esportu. Swoje umiejętności będzie mógł tu pokazać każdy gracz - niezależnie od poziomu zaawansowania. VRC ma być bowiem pierwszym elementem zgranego ekosystemu, stworzonego przez twórców gry, studio Riot Games. Zawodnicy będą wspinać się po poszczególnych szczeblach - począwszy od walki w domowym zaciszu, poprzez kwartalne finały, aż do wielkiej nagrody - awansu do turnieju wyższej rangi i otwarcia furtki do kariery progamera. O wizji i założeniach VRC, opowiada w imieniu PLE ambasador projektu w Polsce, Krystian “TERP” Terpiński w materiale zapowiadającym rozgrywki:


[b]

[/b]
 

KOMPLEKSOWA STRUKTURA RYWALIZACJI

Punktem startowym będą HUBy, w których drużyny będą mogły rywalizować o pozycję w rankingu tygodniowym. Na jego podstawie, najlepsze teamy dostaną przepustkę na weekendowe finały. Dodatkową osią walki będzie HUB solo, z którego pięciu najlepszych zawodników, połączonych w drużynę, zakwalifikuje się do rozgrywki pucharowej, której stawkę uzupełnią zaproszone do tego etapu drużyny. Stawka biorąca udział w tym etapie, wynagrodzona zostanie punktami, odpowiednio do zajętych miejsc. Te z kolei, będą bardzo pomocne w uzyskaniu prawa startu w finałach miesiąca, skąd prosta droga do ostatniego, kulminacyjnego etapu. Cykl rozgrywkowy zakończony bowiem zostanie finałami, docelowo rozgrywanymi w formule offline w jednym ze zrzeszonych w ramach struktur VRC krajów, zaczynając od Polski. Rywalizacja w ramach VALORANT Regional Circuit będzie odbywać się w splitach. Każdy z nich ma trwać dwa miesiące.

VALORANT to tytuł od developera Riot Games, autora m.in. League of Legends - jednego z najpopularniejszych tytułów esportowych na świecie. Gra, mimo bycia na rynku od ponad 12 lat, wciąż notuje fenomenalne wyniki - w 2021 roku, w League of Legends grało co miesiąc średnio 115 milionów graczy. Graczy VALORANT natomiast, stale przybywa - pula 3 milionów graczy w maju 2020 roku zwiększyła się przeszło czterokrotnie, szybując do przeszło 13,5 miliona w listopadzie 2021 roku.

Źródło artykułu: