Po raz pierwszy w historii esportu łączna pula nagród ze wszystkich turniejów przekroczyła barierę 100 milionów dolarów. W 2017 roku rozdysponowano aż 109 milionów dolarów, czyli blisko 400 milionów złotych. Obliczenia i analizy pokazują jednak, że kwota ta z roku na rok będzie rosła.
Czwarty rok z rzędu to DOTA 2 została najbardziej opłacalną grą na świecie. Przez siedem lat istnienia tego tytułu na nagrody przeznaczono blisko 81 milionów dolarów. Największą cześć z tej puli stanowi oczywiście turniej The International, w którym w 2017 roku najlepsi gracze zgarnęli dokładnie 24 787 916 dolarów.
Counter-Strike: Global Offensive w dalszym ciągu pozostaje grą, w której odbywa się największa liczba turniejów. Pula nagród to jednak zaledwie połowa tego, co oferuje Dota 2. Najniższą pozycję na podium zajęło League of Legends.
W zestawieniu dziesięciu tytułów spadek zanotowały zaledwie dwie gry. Zarobki w turniejach Hearthstone spadły w stosunku do 2016 roku o 20 procent, natomiast w Halo 5: Guardians gracze mieli możliwość zdobycia blisko 50 procent mniejszej ilości pieniędzy.
Zestawienie dziesięciu tytułów z największymi pulami nagród w 2017 roku (kwoty w dolarach):
Miejsce | Tytuł | Łączna pula nagród (2017) | Łączna pula nagród (2016) | Różnica |
---|---|---|---|---|
1 | Dota 2 | 37 977 710 | 37 435 285 | +1.4% |
2 | CS:GO | 19 040 890 | 17 255 317 | +10.3% |
3 | League of Legends | 11 821 700 | 10 482 595 | +12.8% |
4 | Heroes of the Storm | 4 783 332 | 4 635 149 | +3.2% |
5 | CoD: Infinite Warfare | 4 027 526 | 3 767 758 | +6.9% |
6 | Overwatch | 3 382 137 | 1 989 264 | +70% |
7 | Starcraft II | 3 295 514 | 3 179 232 | +3.7% |
8 | Hearthstone | 2 758 572 | 3 446 735 | -20% |
9 | Halo 5: Guardians | 1 745 000 | 3 259 240 | -46.5% |
10 | H1Z1 | 1 551 550 | 267 244 | +580.1% |
Jedyną zmianą jest pojawienie się w pierwszej dziesiątce H1Z1. Tytuł ten zastąpił Smite, które wypadło z zestawienia.
Największe nadzieje w 2018 roku pokładać się będzie w czołowych tytułach z powyższej listy oraz takich grach, jak PUBG oraz Fortnite.
ZOBACZ WIDEO: "Izak": Gry komputerowe są trudniejsze do komentowania, niż piłka nożna