W social mediach ROW-u Rybnik i Unii Tarnów widać ekstraligowy sznyt. Przewyższają ligę

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Media społecznościowe to obecnie podstawowa forma komunikacji klubu z fanami. Sprawdziliśmy, jak w tym temacie radzą sobie ekipy z Nice 1. Ligi Żużlowej. Zobaczcie ranking popularności ich kanałów social media.

1
/ 7

7. miejsce: Lokomotiv Daugavpils 

Facebook: 4 619 fanów (7. miejsce w lidze) Instagram: 1 285 fanów (7. miejsce w lidze) Twitter: 515 fanów (5. miejsce w lidze) Youtube: 35 095 wyświetleń (6. miejsce w lidze)

Lokomotiv od kilku lat z bardzo dobrej strony pokazuje się w Nice 1.LŻ, ale ich aktywność w mediach społecznościowych z pewnością nie odzwierciedla formy sportowej. Łotysze odstają od reszty stawki i nie widać, aby ta sytuacja miała się zmienić. Na ten moment ich social media to co najwyżej poziom 2.LŻ.

Ranking został sporządzony na podstawie sumy zajętych miejsc w lidze pod względem zasięgów na każdym oficjalnym klubowym koncie z czterech głównych kanałów mediów społecznościowych. Zespół z największą sumą zajmuje ostatnie miejsce, natomiast z najmniejszą - wygrywa. Dane na dzień 27 marca 2019 r.

2
/ 7

Facebook: 11 945 fanów (5. miejsce w lidze) Instagram: 3 523 fanów (4. miejsce w lidze) Twitter: 80 fanów (7. miejsce w lidze) Youtube: 21 604 wyświetleń (7. miejsce w lidze)

Ostrowianie zajęli przedostatnie miejsce w naszym rankingu, ale widzimy w nich potencjał. Od zeszłego sezonu widać, że dużo się zmieniło - komunikacja jest spójna i z pomysłem. Od lutego powiększyli swoje działania o Twittera. Są tam bardzo aktywni, więc zdobycie nowych fanów będzie kwestią czasu. Natomiast muszą jeszcze popracować nad swoim contentem video, bo pod tym względem wyprzedza ich nawet Lokomotiv.

ZOBACZ WIDEO W Toruniu jest duże ciśnienie na wynik. Od lat zespół nie zaskoczył in plus

3
/ 7

Facebook: 9 350 fanów (6. miejsce w lidze) Instagram: 2 056 fanów (6. miejsce w lidze) Twitter: 184 fanów (6. miejsce w lidze) Youtube: 154 770 wyświetleń (2. miejsce w lidze)

Ekipa z Gniezna wiele straciła w momencie kiedy zaczęła budować swoją markę od nowa. Założyli praktycznie od zera swoje profile i powoli budują swoją markę. Kwestią czasu jest kiedy na Facebooku i Instagramie zaczną robić większe zasięgi. Z pewnością na uwagę zasługuje ich duża aktywność związana z klubową telewizją, którą od początku roku prowadzą z bardzo duża intensywnością. Dużym minusem jest natomiast odpuszczenie komunikacji na Twitterze, który w Polsce jest bardzo ważnym narzędziem do rozmowy z kibicami.

4
/ 7

4. miejsce: Orzeł Łódź 

Facebook: 14 432 fanów (4. miejsce w lidze) Instagram: 2 375 fanów (5. miejsce w lidze) Twitter: 1 996 fanów (4. miejsce w lidze) Youtube: 84 417 wyświetleń (3. miejsce w lidze)

Orzeł zajął wysokie 4. miejsce w naszym zestawieniu. Trzeba przyznać, że łodzianie są bardzo aktywni w mediach społecznościowych i można z nich wyciągnąć dużo informacji dotyczących życia klubu. Może nie ma tam zbyt wiele kreatywności, ale kibice żużla znajdą tam wszystko czego szukają. Jednak naszym zdaniem mając siedzibę klubu w jednej z największych polskich aglomeracji klub powinien być bardziej odważny w swoich działaniach, a może to przyczynić się do wzrostu frekwencji na nowym stadionie.

5
/ 7

Facebook: 20 714 fanów (2. miejsce w lidze) Instagram: 3 934 fanów (3. miejsce w lidze) Twitter: 3 021 fanów (3. miejsce w lidze) Youtube: 64 922 wyświetleń (5. miejsce w lidze)

Na podium naszego rankingu znajduje się drużyna z Trójmiasta i jest to miejsce w pełni zasłużone. Wybrzeże często komunikuje się ze swoimi kibicami i potrafią to zrobić w interesujący sposób. Widać, że w ostatnim czasie próbują zwiększyć swoją obecność na Youtube i wychodzi im to coraz lepiej.

6
/ 7

2. miejsce: ROW Rybnik 

Facebook: 19 694 fanów (3. miejsce w lidze) Instagram: 4 497 fanów (2. miejsce w lidze) Twitter: 3 742 fanów (2. miejsce w lidze) Youtube: 715 830 wyświetleń (1. miejsce w lidze)

Nie ma co ukrywać, tutaj widać efekt PGE Ekstraligi. Jazda w najwyższej klasie rozgrywkowej to również odpowiednie podejście do spraw organizacyjnych i widać to w działaniach klubu w social mediach. Mimo degradacji już dwa sezony temu dalej utrzymują dobry poziom komunikacji i w połączeniu z wynikami sportowymi powoduje to, że ROW Rybnik często jest na ustach całej "żużlowej Polski".

7
/ 7

1. miejsce: Unia Tarnów 

Facebook: 25 230 fanów (1. miejsce w lidze) Instagram: 9 528 fanów (1. miejsce w lidze) Twitter: 4 979 fanów (1. miejsce w lidze) Youtube: 82 720 wyświetleń (4. miejsce w lidze)

Co nie może dziwić, na szczycie naszego zestawienia znalazła się Unia Tarnów. Spadkowicz z najwyższej klasy rozgrywkowej wygrał aż trzy z czterech kategorii. Duża baza fanów to połączenie sumiennej pracy w mediach społecznościowych oraz lat spędzonych w najwyższej klasie rozgrywkowej. Dziwi jedynie, że tarnowianie aż tak słabo wypadają pod względem contentu video. Obecnie "świat" social mediów idzie w kierunku krótkich materiałów filmowych i klub powinien popracować nad tym tematem.

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Komentarze (1)
avatar
yes
11.04.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Z tego co wiem, to w tym roku ROW jeszcze nie jechał. "i w połączeniu z wynikami sportowymi powoduje to, że ROW Rybnik często jest na ustach całej "żużlowej Polski"" - bycie na ustach całej jes Czytaj całość