Stadion bez trybuny i parku maszyn? Remont Polonii coraz bardziej śmierdzi

WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: Stadion Polonii Bydgoszcz
WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: Stadion Polonii Bydgoszcz

Siódmy stycznia przyszłego roku, to już czwarty termin składania ofert do przetargu na odbudowę bydgoskich trybun i parku maszyn. Termin opóźnia się już o dwa i pół miesiąca.

Gdy ciężki sprzęt wjechał na stadion przy ulicy Sportowej bydgoscy kibice nie skrywali zdziwienia. Od wielu lat władze miasta wodziły ich za nos suchymi obietnicami renowacji obiektu, nie znajdowały one jednak odzwierciedlenia w rzeczywistości. Tym razem miało być inaczej. W połowie listopada zburzono park maszyn i trybunę na przeciwległej prostej. Od tego czasu na Polonii panuje jednak głucha cisza.

Zakres prac, które odbyły się jesienią obejmował bowiem jedynie rozbiórkę części infrastruktury. Firma, która je odbuduje miała zostać wyłoniona w osobnym przetargu. Okres składania ofert jest jednak notorycznie opóźniany. Ogłoszony w tym momencie ostateczny termin - 7 stycznia oznacza dwuipółmiesięczne opóźnienie względem pierwotnie założonego 26 października.

Jak nieoficjalnie wiadomo, powodem tego opóźnienia są rażące błędy i braki w przygotowanej przez miasto specyfikacji projektu. Część z nich była wytykana przez środowisko żużlowe już na etapie wstępnych wizualizacji. Okazywało się na przykład, że władze miasta planują wybudować niebezpieczny dla zawodników park maszyn lub zaopatrzyć parking dla zawodników w infrastrukturę dla camperów.

Choć te najbardziej rażące błędy zostały usunięte, okazało się, że projekt wciąż jest w opłakanym stanie. Na szczęście, władze miasta wzięły się za konsultacje z PZMot i PGE Ekstraligą. Poprawki w planach zostały uzgodnione we współpracy z tymi dwiema instytucjami, co pozwala wierzyć, że to koniec z odraczaniem terminów przetargu. Czy tak będzie? Czas pokaże.

Poza planowanym wcześniej remontem trybun, klub poprosił miasto o pomoc w zakupie dmuchanych band, gdyż tym, które dotychczas chroniły bydgoskich żużlowców wygasła homologacja. To właśnie dlatego Polonii przyznano licencję warunkową, a nie zwykłą. Koszt wymiany band to około 200 tysięcy złotych.

ZOBACZ WIDEO Jakub Jamróg: Był taki rok, że widziałem pięć trupów

Komentarze (28)
avatar
trz1971
29.12.2018
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Jedna trybuna wyburzona. Jeszcze 3 i teren gotowy dla dewelopera. 
Piotr Trzeciak
29.12.2018
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
heeeeeJ-no i jak tam dziennikarzyny z genem biedy?napiszecie o bogactwie w Pile z którego wynikało przyznanie im licencji?Nie napiszecie?siedzicie cichutko?umieliście szczuć tylko na jeden klub Czytaj całość
avatar
Davcio_BDG
29.12.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Komuś się komentarz nie spodobał frajerzy z sf? 
avatar
Andi - Prawdziwy Kibic
29.12.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Trybuna ma być gotowa na 2020.
Nie wiem jednak co będzie z parkiem maszyn w nadchodzącym sezonie. 
avatar
TOM-BYD
29.12.2018
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Niedługo będzie jak w Niemczech czyli brak trybun i żużel na trawie na kocu lub leżaku! W chu...a walą bruski z kanclerzem!