Kiedy w marcu Maria Szarapowa przyznała się do stosowania meldonium, w ciągu kilku dni straciła wiele intratnych umów sponsorskich, na czele z Nike i Porsche. Jedną z nielicznych firm, która nie odwróciła się od Rosjanki było Head, producent sprzętu sportowego.
Trzy miesiące później, gdy wiadomo już, że była liderka rankingu WTA została zdyskwalifikowana, austriacka marka rakiet tenisowych nie zamierza zmieniać swojej decyzji.
- Wygląda na to, że ITF podjęło decyzję w oparciu o błędny proces przeprowadzony przez WADA. Agencja złamała wiele swoich własnych zasad chcąc ustalić czy stosowanie meldonium powinno być dozwolone. Wyrok nie jest poparty żadnymi wynikami badań klinicznych, które pomogłyby ustalić czy ten środek rzeczywiście ma wpływ na dyspozycję sportowców. Uwzględniając wszystkie znane nam fakty i okoliczności, uważamy tę decyzję za błędną. Head wciąż będzie stać murem za Marią Szarapową - czytamy w oświadczeniu szefa marki, Johana Eliascha.
W środę, kilka godzin po ogłoszeniu wyroku przez Międzynarodową Federację Tenisową (ITF), chęć wznowienia współpracy z Szarapową wyraziła także Nike. Ponadto, Rosjanka może liczyć także na wsparcie ze strony Evian, marki wody mineralnej, którą reklamowała od 2010 roku.
ZOBACZ WIDEO Soft tenis, czyli Polak też potrafi (źródło TVP)
{"id":"","title":""}