Kampania "Human Race" powstała z inicjatywy firmy Adidas, partnera technicznego Bayernu Monachium. Jej celem jest zwiększenie tolerancji i pokoju.
W ramach tej inicjatywy projektant Pharrell Williams opracował limitowaną kolekcję koszulek - w tym gronie znalazła się ta Bayernu, w której zawodnicy tego klubu występowali w latach 1991 - 1993.
Dochód ze sprzedaży tych koszulek będzie przeznaczony na wsparcie Dziecięcych Wiosek SOS na całym świecie.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: tak strzela syn legendarnego piłkarza
- Zakładając koszulkę należysz do tej samej drużyny - niezależnie od tego, skąd pochodzisz i jak wyglądasz. Piłka nożna pozwala doświadczyć, że wszyscy ludzie są tacy sami. My, gracze, wspieramy tę kampanię - przyznał zawodnik Bayernu Serge Gnabry.
- FC Bayern liczy około 300 000 członków. Razem z naszymi fanami stoimy na straży wartości takich, jak różnorodność i tolerancja. Piłka nożna buduje mosty między ludźmi na całym świecie - przyznał prezes Herbert Hainer. - Jako największa sportowa rodzina świata poważnie traktujemy naszą społeczną odpowiedzialność.
91/93 20/21
— FC Bayern München (@FCBayern) October 23, 2020
https://t.co/KRooz0UfcE #FCBayern #MiaSanMia pic.twitter.com/mxGpY2A8bQ
Piłkarze Bayernu w takich właśnie koszulkach zagrają w meczu drugiej rundy Pucharu Niemiec. To jednak nie koniec. Kobieca drużyna piłkarska i wszystkie drużyny juniorskie mistrza Niemiec również będą grać w tym modelu.
Oprócz Bayernu w kampanii "Human Race" biorą udział także Manchester United, Juventus FC, Arsenal FC i Real Madryt.
Zobacz także:
8-letni kibic PSG nie żyje. Poruszający wpis Kyliana Mbappe
Rośnie nowa gwiazda, Darwin Nunez pobije kolejny rekord klubu z Lizbony