Potencjał Fortnite dostrzegły również firmy spoza branży gier wideo, skutecznie wykorzystując reklamę w grze do celów biznesowych. Pierwszą taką współpracę, Epic Games nawiązało z NFL, które za pośrednictwem gry, promowało rozgrywki futbolu amerykańskiego.
W ramach połączenia światów Fortnite i National Football League, gracze otrzymali możliwość zakupienia specjalnych dodatków w sklepie Fortnite, które mogli dowolnie konfigurować - począwszy od wyboru barw ulubionego klubu, na edycji numeru widniejącego na stroju kończąc. To był początek kooperacji Fortnite z wielkimi markami.
W kolejnych tygodniach do gry wprowadzono elementy zdradzające kolejną współpracę. Wielkimi krokami zbliżała się premiera filmu Marvela - Avengers: Endgame. Tym razem osoby grające w najpopularniejszego przedstawiciela gatunku battle royale na świecie, otrzymały nowy, oddzielny tryb rozgrywki z tematycznymi przedmiotami nawiązującymi do filmu, pakietem zadań, za wypełnienie których przewidziane były nagrody i tematyczny sklep, w którym do nabycia była m.in. postać legendarnej Czarnej Wdowy.
ZOBACZ WIDEO PGA 2019. "Rock" o Cyberpunku 2077. "Bardzo na niego czekam"
Czytaj także:
Gratka dla fanów League of Legends. Odbędzie się polska wersja turnieju All-Stars!
Robert Lewandowski z nową, świetną kartą w FIFA 20. Znalazł się w najlepszej drużynie fazy grupowej LM
Wszystko to przełożyło się na fakt, że Fortnite stał się łakomym kąskiem pod względem reklamy i szeroko rozumianego marketingu. Świat gry zaczął coraz częściej przeplatać się ze światem kinematografii. Doskonałym dowodem na to jest kolejna współpraca Epic Games - tym razem z twórcami filmu John Wick. W wirtualnym świecie, gracze mieli możliwość zakupu specjalnego pakietu modyfikującego wygląd ich postaci do formy tytułowego Johna Wicka.
Deweloperzy z tej okazji stworzyli osobny tryb gry, w którym do zdobycia były niepowtarzalne dodatki do postaci, nawiązującej do filmu. Wszystko zbiegło się w czasie z premierą najnowszej części odsłony John Wick 3. Potencjał marketingowy Fortnite jest ogromny. Niedawna kooperacja twórców gry ze Star Wars, w ramach której dostaliśmy specjalny zwiastun filmu dostępny tylko dla graczy, jedynie potwierdza tę tezę.
Ale dość o kinematografii, Epic Games miało również swój epizod z branżą odzieżową - na współpracę zdecydowała się marka Jordan. Kampania okazała się trafiona w dziesiątkę - gracze otrzymali nowe zadania i tryby w grze, za które zdobywali darmowe nagrody związane z marką, a firma Jordan wzbogaciła się o kolejny obszar, do reklamy swoich kultowych produktów.
Dlaczego warto o tym powiedzieć? Fortnite stał się swego rodzaju protoplastą, sprawdzianem dla marketingu i współczesnej reklamy. Nigdy wcześniej, w grach nie napotkano lokowania produktu i reklamy na tak ogromną skalę. Oczywiście reklama jest obecna w grach od początku XXI w. najczęściej w postaci advergames, czyli gier tworzonych specjalnie dla danej marki.
Najlepszym przykładem są gry sportowe takie jak FIFA, seria NHL czy wyścigowe, gdzie Need for Speed w odsłonie Porsche Unleashed promował samochody producenta ze Stuttgartu. To jednak produkt Epic Games stał się skutecznym narzędziem reklamy, docierając do milionów odbiorców na całym świecie. Model gry oparty o darmową rozgrywkę, ciągłe aktualizacje i wydarzenia, a przede wszystkim przystępność tytułu, sprawia że w Fortnite gra już przeszło 250 milionów użytkowników.
Czy Fortnite stał się fenomenem i zrewolucjonizował rynek gier komputerowych w drugiej dekadzie XXI wieku? Niewątpliwie tak. Ogrom ludzi cieszących się rozgrywką, która stała się dla nich formą odskoczni od codzienności i dreszczyk emocji podczas ostatnich faz gry, sprawiły, że twór studia Epic Games jest obecnie najpopularniejszą grą gatunku battle royale na świecie.
Specjalne wydarzenia w wirtualnym świecie gry sprawiają, że Fortnite jest atrakcyjną płaszczyzną działań dla marketingowców z całego świata. Co za tym idzie, przykładem dla firm zajmujących się tworzeniem gier i sygnałem, że branża reklamy i gier komputerowych, coraz częściej będą się ze sobą spotykać. To pokazuje, że niegdyś uważane jedynie za źródło taniej rozrywki gry komputerowe, stają się pełnoprawnym narzędziem działań marketingowych.