PUBG to tegoroczna sensacja na rynku gamingowym. Gra trafiła do dysytrybucji 23 marca i od tego czasu bije rekordy popularności.
4 miliony egzemplarzy sprzedano w zaledwie trzy miesiące. Teraz graczy taktycznej strzelanki typu battle royal (kilkudziesięciu graczy walczy do momentu, w którym przy życiu pozostanie tylko jedna drużyna) jest już ponad 12 milionów.
Najmocniejsze organizacje esportowe zakładają swoje dywizje PUBG, a rywalizację czołowych drużyn śledzi coraz więcej fanów elektronicznej rozrywki.
Produkcja koreańskiego studia Bluehole pobiła też rekord pod względem liczby graczy jednocześnie zalogowanych na platformie Steam, który należał do DOTA 2. Pod koniec września w PUBG grało jednocześnie ponad 1,5 miliona osób.
Sukces gry jest tak duży, że jedna z telewizji planuje nawet wybudować specjalne studio. Jak podaje portal DailyEsports, południowokoreańska stacja OGN planuje wybudować studio, które pomieści stu graczy Playerunknown's Battleground. W nowym miejscu na mapie esportu miałyby odbywać się duże turnieje oraz liga, która wystartować może już w styczniu.
Na ten moment nie mamy konkretnych informacji dotyczących przyszłorocznej ligi, jednak wielki finał ma odbyć się pod koniec 2018 roku i wyłonić ma najlepszego gracza i najlepszą drużynę w PUBG.
OnGameNet, czyli największa koreańska platforma esportowa, ma już doświadczenie w organizacji turniejów na najwyższym poziomie. W portfolio OGN znajdziemy wydarzenia związane ze StarCraft II czy League of Legends. Koreańska telewizja szybko zareagowała również na rosnącą popularność Overwatcha, organizując ligę APEX. Teraz podobny ruch OGN wykona w kierunku PUBG.
Violence, speed, momentum.@DrDisRespect didn't show any mercy at #DHW17! @DreamHackPUBG pic.twitter.com/cAxmCIUsuR
— ESL PUBG (@ESLPUBG) 3 grudnia 2017
ZOBACZ WIDEO: Tylko remis Napoli, Zieliński zmarnował dwie okazje. Zobacz skrót meczu [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]