Począwszy od następnego sezonu, klub startujący w rozgrywkach PGE Ekstraligi, I ligi i II ligi musi organizować następujące zajęcia i zawody dla dzieci, w klasie motocykli o pojemności 50cc:
- zajęcia dla dzieci na pustym placu w formie zabawy z motocyklami pit-bike zgodnie z regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;
- zawody pit-bike dla dzieci na placach na wytyczonym torze tymczasowym zgodnie z regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym.
Kryterium to nie dotyczy klubów mających siedzibę poza terytorium Polski.
ZOBACZ WIDEO: Patryk Szymański po morderczej walce: To była dla mnie wpadka
W kolejnych latach, aby móc ubiegać się o licencje, kluby będą musiały wyszkolić odpowiednią liczbę zawodników, którzy zdobędą certyfikaty w różnych klasach. Poniżej prezentujemy zapisy regulaminu licencyjnego w kontekście szkolenia.
W zakresie szkolenia zawodników w klasie motocykli miniżużlowych o pojemności 80-125cc:
- w sezonie licencyjnym 2018 - do dnia 1 września 2018 roku: jednego zawodnika młodzieżowego do lat 13 posiadającego obywatelstwo polskie, który uzyska licencję "mż" w klasie 80-125cc i wystartuje w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;
- w sezonach licencyjnych 2018-2019 - do dnia 1 lipca 2019 roku: łącznie dwóch zawodników młodzieżowych do lat 13 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencje "mż" w klasie 80-125cc w danym klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;
- w sezonach licencyjnych 2018-2020 - do dnia 1 lipca 2020 roku: łącznie trzech zawodników młodzieżowych do lat 13 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencje "mż" w klasie 80-125cc w danym klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;
- w sezonach licencyjnych 2018-2021 - do dnia 1 lipca 2021 roku: łącznie czterech zawodników młodzieżowych do lat 13 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencje "mż" w klasie 80-125cc w danym klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym.
Kryterium nie dotyczy Klubów mających siedzibę poza terytorium Polski.
W zakresie zawodników w klasie motocykli żużlowych o pojemności 250cc:
- w sezonie licencyjnym 2017 - do dnia 1 września 2017 roku: jednego zawodnika młodzieżowego do lat 15 posiadającego obywatelstwo polskie, który uzyska licencję "ż" w klasie 250cc w danym klubie i wystartuje w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;
- w sezonach licencyjnych 2017-2018 - do dnia 1 lipca 2018 roku: łącznie dwóch zawodników młodzieżowych do lat 15 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencje "ż" w klasie 250cc w danym klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym
- w sezonach licencyjnych 2017-2019 - do dnia 1 lipca 2019 roku: łącznie trzech zawodników młodzieżowych do lat 15 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencje "ż"w klasie 250cc w danym klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;
- w sezonach licencyjnych 2017-2020 - do dnia 1 lipca 2020 roku: łącznie czterech zawodników młodzieżowych do lat 15 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencje "ż" w klasie 250cc w danym klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym
Kryterium nie dotyczy Klubów mających siedzibę poza terytorium Polski.
W zakresie wyszkolenia zawodników w klasie motocykli żużlowych do pojemności 500cc:
- w Sezonie Licencyjnym 2017 - do dnia 1 września 2017 roku: jednego zawodnika młodzieżowego do lat 21 posiadającego obywatelstwo polskie, który uzyska licencję "ż" w danym Klubie i wystartuje w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym
- w Sezonach Licencyjnych 2017-2018 - do dnia 1 lipca 2018 roku: łącznie trzech zawodników młodzieżowych do lat 21 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencję "ż" w danym Klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym
- w Sezonach Licencyjnych 2017-2019 - do dnia 1 lipca 2019 roku: łącznie czterech zawodników młodzieżowych do lat 21 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencję "ż" w danym Klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;
- w Sezonach Licencyjnych 2017-2020 - do dnia 1 lipca 2020 roku: łącznie sześciu zawodników młodzieżowych do lat 21 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencję "ż" w danym Klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym.
Kryterium nie dotyczy Klubów mających siedzibę poza terytorium Polski.
Klub startujący w rozgrywkach Ekstraligi, I ligi i II ligi musi posiadać następujące drużyny juniorów w klasie motocykli żużlowych o pojemności 500cc:
- począwszy od Sezonu Licencyjnego 2017 - drużynę juniorów, składającą się z co najmniej trzech zawodników do lat 21, posiadających obywatelstwo polskie i licencję "ż", która będzie startowała we wszystkich zawodach rozgrywek młodzieżowych wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;
- począwszy od Sezonu Licencyjnego 2018 - drużynę juniorów, składającą się z co najmniej czterech zawodników do lat 21, posiadających obywatelstwo polskie i licencję "ż", która będzie startowała we wszystkich zawodach rozgrywek młodzieżowych wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;
- począwszy od Sezonu Licencyjnego 2019 - drużynę juniorów, składającą się z co najmniej pięciu zawodników do lat 21, posiadających obywatelstwo polskie i licencję "ż", która będzie startowała we wszystkich zawodach rozgrywek młodzieżowych wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;
- począwszy od Sezonu Licencyjnego 2020 - drużynę juniorów, składającą się z co najmniej sześciu zawodników do lat 21, posiadających obywatelstwo polskie i licencję "ż", która będzie startowała we wszystkich zawodach rozgrywek młodzieżowych wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym.
Obowiązek posiadania drużyny juniorów powinien zostać spełniony od początku do końca cyklu rozgrywek młodzieżowych odbywających się w Sezonie Licencyjnym, na który Klub otrzymał Licencję.
Kryterium nie dotyczy Klubów mających siedzibę poza terytorium Polski.
wali nie samowicie.A tak na serio: kto za to wszystko ma zaplacic?
Ilu z tych wyszkolonych chlopakow po kilku latach jez Czytaj całość
oni są głupsi niż ...uuuuf słabo mi:(