Żużel. Rywale rozbawieni pomysłem późniejszego zwycięzcy. "Niech się śmieją"

Instagram / fredriklindgren66 / Na zdjęciu: Fredrik Lindgren
Instagram / fredriklindgren66 / Na zdjęciu: Fredrik Lindgren

Dawno w Grand Prix nie było sytuacji, że w parkingu najbardziej obśmiewane były rozwiązania dobierane przez triumfatora rundy. Fredrik Lindgren zastosował w swoich motocyklach pasek sprzęgłowy, który powszechnie uznaje się za archaiczny sposób.

W tym artykule dowiesz się o:

Początkowo wydawało się, że Szwed użyje pasków sprzęgłowych tylko podczas kwalifikacji. Jedna z teorii wskazuje bowiem, że te faktycznie nieco lepiej sprawują się od tradycyjnych łańcuchów w warunkach lotnych startów. Zawodnik poszedł jednak o krok dalej i eksperymentalne rozwiązanie zastosował także podczas sobotniego turnieju. Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania.

Najmniej zaskoczyło to samego 37-latka, który okazuje się, że skrupulatnie przygotowywał się ze swoim tunerem do wprowadzenia tego rozwiązania. Paski sprzęgłowe były testowane podczas ostatnich meczów ligi szwedzkiej, a całkiem możliwe, że po udanym występie w Grand Prix niedługo przyjdzie czas na debiut tego rozwiązania w PGE Ekstralidze.

Gdy rozmawialiśmy z mechanikami zawodnika, ci faktycznie przyznawali, że część rywali wprost śmiała się z pomysłu Fredrika Lindgrena i to jeszcze w Warszawie. Okazuje się więc, że Szwed odkrył coś, o czym większość zawodników na razie nie ma jeszcze pojęcia. Jego team jest przekonany, że gdy tylko pasek sprzęgłowy zostanie poprawnie użyty, to może dać sporą przewagę. - Rywale nie potrafią go używać, więc niech się śmieją - usłyszeliśmy tuż po GP na PGE Narodowym.

Obecnie jedynym zawodnikiem w lidze, który ściga się na podobnym rozwiązaniu jest Patrick Hansen. Duńczyk w zeszłym roku pod wpływem gorzowskiego sztabu zrezygnował z tego rozwiązania, ale teraz do niego wrócił i znów osiąga dobre wyniki. Całkiem możliwe, że wkrótce, dzięki Lindgrenowi, paski staną się powszechne.

Zastosowanie takich pasków to pomysł holenderskiego tunera Berta van Essena, który ma wielkie doświadczenie w przygotowywaniu silników do rywalizacji na długim torze. Tam paski używane są powszechnie i nikogo to nie dziwi.

Czytaj więcej:
Zmarzlik na podium w Warszawie
Dostanie finał Ligi Mistrzów? Szymon Marciniak odpowiada

ZOBACZ WIDEO: Kolejne szczegóły w sprawie Pedersena. Prezes GKM mówi o wynikach badań i odczuciach Duńczyka

Komentarze (10)
avatar
pointblank
14.05.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
zaczyna inaczej, a kończy tak samo! Pamiętam, jak zabijace Janowski wybił z głowy niecne harce! 
avatar
szakal44
14.05.2023
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Masa Hansen używa pasków od przynajmniej 3 lat. 
avatar
qqryq
14.05.2023
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
@Edibyk19, dziwny komentarz napisałeś. W obu przypadkach mieliśmy taką samą sytuację, zawodnik wyprzedzający był po wewnętrznej i poszerzał tor do chwili wyłamania maszyny i w obu przypadkach z Czytaj całość
avatar
Motoareniusz
14.05.2023
Zgłoś do moderacji
4
7
Odpowiedz
raider sassina niedlugo tez na takich bedzie śmigał 800 już mo 
avatar
Edibyk19
14.05.2023
Zgłoś do moderacji
3
3
Odpowiedz
Gdyby sędzia go wykluczył w półfinale nie było by mowy o zwycięstwie.. A ewidentnie bieg do przerwania i Freedka do wykluczenia.. Bieg finałowy tutaj służna decyzja o wykluczeniu Doyla ,.tylko Czytaj całość