Pierwszy etap plebiscytu ruszył jeszcze przed końcem minionego roku kalendarzowego. Zainteresowane panie mogły przysyłać swoje kandydatury drogą mailową. Następnie działacze klubu, po przeanalizowaniu zgłoszeń, rozmowach oraz spotkaniach z chętnymi, wyłonili siedem głównych kandydatek, na które można głosować poprzez SMS-y.
Wyłonione nowe podprowadzające zostaną przedstawione podczas oficjalnej prezentacji Włókniarza Częstochowa 9 marca. Włodarze zdecydowali się na pięć, a nie cztery panie, a wszystko po to, by wykorzystać znak rozpoznawalny biało-zielonych, jakim jest lew. Jedna z triumfatorek plebiscytu podczas ligowych starć zostanie przebrana za lwicę i będzie miała za zadanie zagrzewać kibiców do dopingu oraz, jak żartują w Częstochowie, dekoncentrować przeciwników. Ponadto częstochowianie zamierzają wykorzystywać podprowadzające do wszelkiego rodzaju akcji marketingowych, co nie miało do tej pory miejsca.
Sylwetki kandydatek są opublikowane na łamach oficjalnej strony internetowej Włókniarza Częstochowa. Panie przedstawiły się między innymi w materiale przygotowanym przez WłókniarzTV i starały się przekonać, dlaczego to właśnie na nie warto zagłosować.
Plebiscyt trwa do 8 marca do północy. SMS-y należy nadsyłać na numer 7148 w treści wpisując ckm.pod.numer kandydatki (dla przykładu ckm.pod.0). Koszt jednego SMS’a wynosi 1,23 zł. (w tym VAT).