Europejska Federacja Motocyklowa opublikowała zasady rozgrywek pod swoją egidą na sezon 2025. W liczącym blisko sto stron dokumencie pojawiło się wiele poprawek w porównaniu z ubiegłorocznym regulaminem. Są też nowe pozycje, jak chociażby te dedykowane powstałym rozgrywkom - European 85cc/190cc Youth Speedway Cup.
Jak czytamy w dokumentach, zawody mają charakter indywidualny i weźmie w nich udział szesnastu zawodników oraz dwóch rezerwowych. Rywalizacja odbędzie się w jednej rundzie finałowej. Turniej będzie rozgrywany na torach homologowanych przez FIME dla klasy 85cc (zgodnie z regulaminem FIM STRC).
Zawodnicy mogą korzystać z motocykli o pojemności 85cc i 190cc. Obie klasy motocykli będą rywalizować razem w tych samych zawodach. Połączenie obu klas będzie dozwolone wyłącznie w sezonach 2025 i 2026, a po ich zakończeniu układ ten przestanie obowiązywać.
ZOBACZ WIDEO: Miliarder mocno zaangażował się w działanie klubu. "Rozmawiamy codziennie"
W ramach Pucharu Europy każda federacja motocyklowa jest zobowiązana do nominowania swoich zawodników. Liczba zawodników z każdej FMN, którzy zakwalifikują się do finału, zostanie ustalona przez Komisję Torową FIM Europe.
Turniej zostanie rozegrany według ustalonego harmonogramu obejmującego 20 biegów. Jeśli zawody zostaną przerwane z jakiegokolwiek powodu i nie uda się rozegrać pełnej liczby biegów, za ostateczny wynik zawodów uznana zostanie klasyfikacja pośrednia – po 12. lub 16. biegu (w zależności od liczby rozegranych wyścigów).
Czas pokaże - czy w zawodach wezmą udział Polacy. W turniejach o klasie 190cc w ramach SGP4 nasi reprezentanci nie startują, a o powodach wypowiadał się selekcjoner reprezentacji kraju - Rafał Dobrucki (więcej TUTAJ).