W piątkowym starciu PlusLigi o brązowy medal prawdziwy popis gry dali zawodnicy PGE Skry Bełchatów, dając lekcję przeciwnikom. Z jednej strony Lotos Trefl Gdańsk miał niewiele do powiedzenia, bo rywale byli skuteczni we wszystkich elementach. Z drugiej - błędy masowo popełniane przez ekipę z Trójmiasta nie pomagały w nawiązaniu walki.
Gdyby bełchatowianie utrzymali skuteczność we wszystkich elementach z I i II partii, ale w całym spotkaniu, to prawdopodobnie mogliby osiągnąć najlepsze rezultaty w sezonie w PlusLidze. W sumie w trzech setach zanotowali aż 13 asów serwisowych, do tego dołożyli 11 bloków i 30 ataków. Tylko w premierowej odsłonie mieli 82 proc. skuteczności, kończąc 9 z 11 piłek.
Prawdziwy festiwal w polu zagrywki urządził sobie Mariusz Wlazły, który robił z rywalami co chciał, żaden z przyjmujących nie był w stanie sobie poradzić z jego seriami. Atakujący ostatecznie został nagrodzony statuetką MVP, bo w całym meczu zdobył 15 punktów, w tym pięć serwisem.
W piątek wszyscy bełchatowianie byli świetnie dysponowani i trudno wskazywać najsłabsze ogniwo. Każdy z zawodników postraszył rywali zagrywką, blokiem, ale również atakiem. Asa nie zdobył tylko Karol Kłos, ale jego float sprawił trudności przeciwnikom.
W szeregach gdańszczan tylko Murphy Troy wydawał się być dobrze dysponowany, w premierowej odsłonie skończył wszystkie ataki, ale ostatecznie z czasem było nieco słabiej. Zawiedli z pewnością przyjmujący, mieli problemy w odbiorze zagrywki, ale byli często spóźnieni w obronach, a także nie potrafili się przebić na drugą stronę siatki.
Lotos w sumie skończył mecz z ratio -14, co oznacza, że pomimo zdobycia 29 punktów, oddał rywalom aż 43 (błędy w ataku, przyjęciu, polu zagrywki oraz zablokowane ataki). Taki rezultat zdarza się bardzo rzadko.
Porównanie statystyk:
PGE Skra Bełchatów | Element | Lotos Trefl Gdańsk |
---|---|---|
13 | Asy serwisowe | 1 |
12 | Błędy przy zagrywce | 15 |
43 proc. (1 błąd) | Przyjęcie pozytywne | 37 proc. (13 błędów) |
67 proc. (30/45) | Skuteczność ataku | 40 proc. (25/62) |
1 | Błędy w ataku | 4 |
11 | Bloki | 3 |