Przed mundialem 2022 niektóre reprezentacje zapowiedziały, że kapitanowie ich drużyn będą występować w tęczowych opaskach w ramach akcji "OneLove". Kampania miała okazać wsparcie dla społeczności LGBTQ+ i podnieść świadomość na temat dyskryminacji, z którą mierzą się ludzie w Katarze.
Tęczowa opaska jako symbol inicjatywy antydyskryminacyjnej. W Katarze związki osób tej samej płci są zakazane, a homoseksualizm podlega nawet karze śmierci. Według dyrektora generalnego FA, Marka Bullinghama, akcja "OneLove" (promowana przez Anglię i Walię) była przez ponad dwa miesiące oficjalną prośbą do FIFA, a mimo to została zignorowana.
W sobotę federacja poinformowała jednak, że we współpracy z trzema agencjami Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNESCO, WHO i WFP) będzie prowadziła podczas mistrzostw świata własne kampanie społeczne.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: takiego gola nie widzieliście. Jak on to zmieścił?!
- Każda runda zostanie powiązana z własną dedykowaną akcją zaprojektowaną w celu maksymalizacji zasięgu i wpływu. Hasła kampanii będą obecne na opaskach kapitańskich, ekranach LED wokół boiska, na flagach przy stadionach. Kampanie zostaną nagłośnione przez platformy cyfrowe FIFA, media, interesariuszy i inne działania publiczne - można przeczytać w oświadczeniu.
A tak prezentują się kampanie w poszczególnych fazach MŚ 2022:
[list]
Nie wiadomo natomiast, jak FIFA ustosunkuje się względem drużyn, które zadeklarowały swoje wsparcie wobec akcji "OneLove". Z tęczowymi opaskami mają podczas mundialu występować m.in. Harry Kane (Anglia) czy Gareth Bale (Walia).
Zobacz też:
Absurd na MŚ. Szef FIFA wystawił Katarowi laurkę
Mundial bez piwa. Szef FIFA zabrał głos